محدودیت های ویزای همراه و روش تغییر ویزای F2 به F1

سلام دوستان. توی این مقاله در مورد محدودیت های ویزای همراه و روش تغییر ویزای F2 به F1 در آمریکا توضیح میدم.

محدودیت های ویزای همراه

همونطور که در مقاله ویزای همراه آمریکا توضیح دادم، اگه ویزای شما به عنوان دانشجو F1 باشه، همراهان شما یعنی همسر قانونی و فرزندان مجرد زیر 21 سالتون با ویزای همراه F2 میتونن بیان آمریکا. توی این مقاله در مورد محدودیت ها یا گزینه هایی که همراهان در آمریکا دارن، صحبت میکنم.

محدودیت های ویزای F2 برای همراهان چیست؟

همراهان شما با ویزای F2، شمارهٔ تأمین اجتماعی (Social Security number) ندارند و حق تحصیل در دانشگاه، کار کردن و کسب درآمد در آمریکا هم ندارن. فقط فرزندانتون میتونن به مدرسه برن ولی اون ها هم حق تحصیل در دانشگاه رو ندارن مگر اینکه درخواست تغییر استاتوس بدن.

حالا فرض میکنیم که بعد از ورود به آمریکا همسر شما قصد تحصیل در یکی از دانشگاه های آمریکا رو داشته باشه، یا فرزندان شما تحصیل در مدرسه رو به اتمام رسونده باشن و زمان ورودشون به دانشگاه باشه. محدودیت های ویزای همراه این اجازه رو بهشون نمیده. در این حالت باید استتوس ویزای خودشون رو از F2 به F1 تغییر بدن. در ادامه توضیح میدم که چه مراحلی باید طی شه تا بتونن ویزای F1 بگیرن و در دانشگاه تحصیل کنن.

روش تغییر ویزای F2 به F1

اپلای تحصیلی آمریکا برای همراهان

به عنوان همراه، برای تغییر ویزای F2 به F1 باید کل پروسه اپلای طی بشه. من توی مقاله صفر تا صد اپلای آمریکا تماما پروسه اپلای تحصیلی رو به زبان ساده توضیح دادم. کل مراحلی که خودتون به عنوان دانشجو طی کردید تا از یکی از دانشگاه های آمریکا پذیرش بگیرید رو همراهانتون باید طی کنن تا نهایتا فرم I-20 آمریکا رو بگیرن.

برای دیدن ویدیوهای اپلای تحصیلی آمریکا میتونید به کانال یوتیوب من و پلی لیست اپلای آمریکا مراجعه کنید. یا مقاله های دیگه من رو مطالعه کنید. کلیه مطالب مرتبط با اپلای دانشگاه های آمریکا رو این دو جا براتون قرار دادم تا بتونه راهنمای خوبی باشه براتون و شمارو توی این مسیر همراهی کنم.

روش تغییر ویزای F2 به F1

ارسال مدارک برای USCIS

USCIS یا United States Citizenship and Immigration Services سازمان خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده ست که به درخواست های مهاجرت و امور مربوط به مهاجرت و تغییرات ویزا رسیدگی میکنه. برای اطلاع از کلیه اموری که در این سازمان انجام میشه میتونید این لینک رو مطالعه کنید.

بعد از اینکه اپلای کردید و از یکی از دانشگاه های آمریکا پذیرش گرفتید باید یک سری مدارک رو آماده و برای USCUS ارسال کنید. برای این کار باید فرم I-539 رو پر کنید و مدارکی مثل I-94، I-20 و نامه‌های حمایتی رو آماده کنید.

پرداخت هزینه فرم I-539

از ژانویه 2024 بنابر سیاست های سازمان و تامین بودجه مورد نیازش ( که در بیانیه ای اعلام کرده بیشتر بودجه مورد نیازش از پرونده ها تامین میشه و کنگره مبلغ کمی بهش پرداخت میکنه)؛ تمام نرخ ها رو افزایش داده. در حال حاضر برای فرم I-539، مبلغ 470 دلار باید پرداخت کنید.

البته برای اینکه هزینه آپدیت شده رو در تاریخ مورد نظر خودتون ببینید به این لینک مراجعه کنید. یه feecalculator قرار دادن که سرویس مورد نظر رو انتخاب میکنید و هزینه اش و موارد مرتبط بهش رو میبینید.

برای این اقدامات نیاز به وکیل قانونی ندارید و اگه خودتون زمان کافی و خوبی براش بذارید احتمالا از پسش برمیاید. البته در این زمینه میتونید از افرادی که تجربه کافی دارن، راهنمایی و کمک هم بگیرید. در صورتی که خودتون فرصت نمیکنید یا نمیتونید این کار رو انجام بدید، میتونید به من ایمیل بزنید تا شخص مناسب و مورد تایید بهتون معرفی کنم ([email protected]).

بعد از اینکه تمامی این مراحل رو طی کردید و مدارک مورد نیاز رو برای USCIS ارسال کردید، باید صبر کنید تا نتیجه تغییر استتوس ویزای شما از F2 به F1 بیاد. بعد از اینکه تاییدیه اش اومد، حالا امکان تحصیل در دانشگاه رو دارید و تا قبل از تایید، اجازه تحصیل ندارید. برای دیدن اطلاعات بیشتر ویدیو محدودیت های ویزای همراه و روش تغییر ویزای F2 به F1 من رو هم حتما ببینید :

مقاله من در مورد ویزای F بود ولی در نظر داشته باشید، افرادی که ویزای J2 دارند، میتونن برای کارت اجازه کار (Employment Authorization Card) به USCIS درخواست بدن و در صورت تایید اجازه کار دارن. مثل کسانی که ویزای F2 دارن، محدود نیستن. یادتون نره برای مطالعه و دیدن مطالب بیشتر پلی لیست ویزای آمریکا در کانال یوتیوب میتونه خیلی کمکتون کنه. موفق باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پیمایش به بالا