ویزای سینگل و ویزای مولتی آمریکا

سلام دوستان. من مهرانم و توی این مقاله در مورد ویزای سینگل و ویزای مولتی آمریکا و تفاوت های این دو ویزا توضیح میدم. تا انتهای مقاله با من همراه باشید و ویدیو من رو در انتهای مقاله ببینید.

ویزای سینگل و ویزای مولتی آمریکا

ویزا چیست؟

Visa یا ویزا، یه سند رسمیه که به شخص دارنده اون، اجازه ورود قانونی به یه کشور خارجی رو میده. در واقع جواز ورود به کشور خارجی، ویزا نام داره و میتونه تحصیلی، توریستی، کاری و غیره باشه. برای مطالعه مطالب مربوط به ویزای تحصیلی، توریستی و ویزای همراه آمریکا؛ بخش ویزای آمریکا رو مطالعه کنید.

ویزای سینگل (Single Entry Visa) چیست؟

این ویزا به شما اجازه میده تا در طول مدت اعتبار ویزا، فقط یک بار وارد کشور مورد نظر بشید. ولی اگه از کشور خارج بشید، ویزای Single برای ورود مجدد شما به اون کشور، دیگه اعتباری نداره.

به عنوان مثال اگه به عنوان دانشجو، ویزای سینگل آمریکا داشته باشید و بعد از مدتی تحصیل، برای دیدن خانواده یا هر کار دیگه ای از آمریکا خارج بشید، بعد از خروج اول دیگه نمیتونید دوباره با همون ویزایی که داشتید وارد آمریکا بشید.

البته برای دانشجویانی که مدت اعتبار ویزای Single Entry Visa به پایان رسیده به این معنی نیست که باید از کشور خارج بشن. چون دانشجویانی که ویزای F و J دارند به ترتیب I-20 یا DS2019 فعال دارن، در نتیجه اجازه تحصیل دارن همچنان و مشکلی براشون ایجاد نمیشه تا وقتی که داخل آمریکا هستن و خارج نشدن.

ویزای مولتی (Multiple Entry Visa) چیست؟

این ویزا به شما این امکان رو میده تا در طول مدت اعتبار ویزا، چند بار وارد کشور بشید و ازش خارج بشید. یعنی مثل ویزای Single نیست که فقط یک بار اجازه‌ی ورود به کشور رو داشته باشید و بعد از خروج دیگه نتونید وارد بشید. البته توجه کنید که ویزای مولتی هم فقط 2 سال اعتبار و بعد تبدیل به ویزای سینگل میشه.

عوامل موثر بر اخذ ویزای سینگل یا ویزای مولتی

نمیتونیم بگیم دقیقا چه عواملی بر گرفتن ویزای سینگل یا ویزای مولتی آمریکا تاثیر داره و شانس رو بالا میبره یا پایین میاره. بهتره قبل از اینکه این پروسه رو شروع کنید، بنا رو به گرفتن ویزای سینگل بگیرید. و بدونید که در طول مدتی که در آمریکا مشغول به تحصیل هستید نمیتونید از آمریکا خارج بشید و خانواده‌تون رو ببینید. براش یه آمادگی ذهنی داشته باشید، چون اصلا مشخص نیست که بتونید ویزای مولتی بگیرید یا خیر.

اگه ویزای سینگل بگیرید، میتونید ریسک کنید و از آمریکا خارج بشید. ولی به هیچ عنوان این کار رو توصیه نمیکنم چون برای ورود مجدد به آمریکا باید دوباره به سفارت مراجعه کنید و شاید نتونید دیگه ویزا بگیرید. بنابراین پذیرفتن این ریسک منطقی نیست.

آیا میتونیم برای تغییر ویزای سینگل به ویزای مولتی درخواست بدیم؟

خیر. بعد از اینکه رفتید سفارت و مصاحبه انجام شد و ویزای سینگل گرفتید، نمیتونید برای تغییر ویزا درخواست بدید. بهتره از از قبل براش آمادگی داشته باشید.

توی ویدیو زیر من به طور کامل درباره ویزای سینگل و ویزای مولتی آمریکا توضیح دادم. پیشنهاد میکنم از دستش ندید:

همچنین برای دیدم ویدیو های بیشتر در مورد ویزای آمریکا، پلی لیست ویزای آمریکا در کانال یوتیوب میتونه خیلی کمکتون کنه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پیمایش به بالا