ویزای توریستی آمریکا

سلام دوستان. من مهرانم و توی این مقاله میخوام در مورد ویزای توریستی بهتون توضیح بدم. اگه والدینتون قصد سفر به آمریکا رو دارن این مقاله خیلی کمکتون میکنه. با من همراه باشید.

ویزای توریستی آمریکا

تعریف ویزای توریستی

یکی از انواع ویزا، ویزای توریستیه (Tourist Visa) و در واقع سندیه که توسط دولت خارجی صادر میشه و به مسافران اجازه میده با مقاصد گردشگری و به طور موقت وارد اون کشور بشن. یعنی با ویزای توریستی اجازه کار یا تحصیل نخواهید داشت.

انواع ویزای توریستی آمریکا

برای سفر به آمریکا، هدف از سفر مهمه و بررسی میشه. در ادامه به بررسی انواع ویزای توریستی آمریکا و اهداف هر کدوم میپردازیم.

ویزای توریستی آمریکا

ویزای B-1

این ویزا معمولا اهداف تجاری کوتاه مدت داره مثل سفرهای کاری، شرکت در نمایشگاه ها، انجام معاملات ملکی و مذاکرات تجاری یا شرکت در کنفرانس های علمی و آموزشی.

ویزای B-2

این ویزا معمولا با این اهدافه :

  • تفریحی و گردشگری
  • ملاقات با اقوام
  • گذراندن دوره های کوتاه آموزشی که مدرکی نمیدن و هدفش تفریحه
  • شرکت در رویدادهای خاص مثل رویدادهای ورزشی که بابتش هزینه ای پرداخت نشده
  • درمان پزشکی

ویزای B-1/B-2

ویزای B-1/B-2، تلفیقی از هر دو ویزاست. برای گرفتن ویزای توریستی والدینتون باید این مورد رو در فرم DS-160 انتخاب کنید.

مراحل دریافت ویزای توریستی آمریکا

به ازای هر فرد باید فرم DS-160 رو پر کنید. فرم دی اس، یه فرم الکترونیکی برای درخواست ویزای آمریکاست برای پر کردن فرم به این لینک مراجعه کنید. مثلا اگه پدر و مادرتون قصد سفر به آمریکا رو دارن باید یه فرم برای پدرتون پر کنید و یه فرم برای مادرتون.

برای پر کردن فرم دی اس به پاسپورت و عکس دیجیتال مناسب (عکس تمام‌رخ، رنگی و در پس‌زمینه‌ سفید) احتیاج دارید. در این فرم نوع ویزا رو باید B-1/B-2 رو انتخاب کنید. مشخصاتشون (اسم، شماره پاسپورت،محل تولد، نام پدر و مادرشون، شغل، تلفن و غیره) رو در این فرم وارد میکنید. همچنین هدفشون از سفر به آمریکا و تاریخ حدودی که به آمریکا میرن و حدودا چه مدت در آمریکا میمونن رو وارد کنید و در نهایت فرم دی اس رو به ازای هر فرد سابمیت میکنید.

بعد از پر کردن فرم یه کد تاییدیه یا DS Number دارید که برای ساخت اکانت سفارت بهش احتیاج پیدا میکنید.

دریافت وقت سفارت آمریکا

بعد از پر کردن فرم DS-160، وارد سایت سفارت آمریکا میشید و با شماره پاسپورت و DS Number اکانت میسازید. برای یک نفر مثلا پدرتون اکانت بسازید کافیه چون در مراحل پر کردن اطلاعات در سایت سفارت، یه قسمت Add an Additional Applicant هست که میتونید اطلاعات نفر دوم مثلا مادرتون رو وارد کنید :

هزینه سفارت برای اخذ ویزای توریستی

بعد از ساخت اکانت در سایت یکی از سفارت های آمریکا و پرداخت هزینه سفارت یا MRV ( که در حال حاضر نفری 185 دلاره)، وقت میگیرید. اگه دونفر هستن مثلا پدر و مادرتون و براشون یک اکانت ساختید، باید به ازای هر نفر 185 دلار یعنی جمعا 370 دلار پرداخت کنید. تا یک سال بعد از پرداخت هزینه سفارت یا MRV امکان وقت گرفتن از سفارت رو دارید.

وقتی که از سفارت میگیرید؛ برای هر دو نفره، ولی اگه دو تا اکانت بسازید ممکنه پیدا کردن وقت نزدیک به هم برای هر دو نفر سخت باشه. پس بهتره یه وقت دو نفره با یک اکانت بگیرید. از لحاظ هزینه هم فرقی نداره اگه دو تا اکانت بسازید باید دو تا 185 دلار جدا پرداخت کنید. اگه یک اکانت بسازید 370 دلار یکجا پرداخت میکنید.

بعد از وقت گرفتن هم باید برای مصاحبه حضوری به سفارت مراجعه کنند.

مصاحبه سفارت برای ویزای توریستی

فرم DS160 سابمیت شده، پاسپورت، کارت سربازی پدر و گواهی تمکن مالی، همراه داشته باشن. دعوتنامه احتیاج نیست. روز مصاحبه ازشون هدف و دلیل سفر رو حتما میپرسن و باید علت رو کاملا بیان کنن. مثلا جشن فارغ‌التحصیلی شما، جشن ازدواج شما و غیره. شانس ویزا گرفتنشون هم کاملا پنجاه پنجاهه.

توصیه میکنم ویدیو زیر رو هم حتما ببینید:

تمام این توضیحات برای ویزای توریستی بود. اگه همراه داشته باشید نوع ویزا فرق میکنه. در مورد ویزای همراه دانشجو کاملا در این ویدیو توضیح دادم. همچنین مدارک لازم برای ویزای همراه رو میتونید توی این ویدیو ببینید.

برای مطالعه مقاله ویزای تحصیلی آمریکا کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پیمایش به بالا