آزمون زبان انگلیسی دولینگو (DET)

سلام. من مهرانم و توی این مقاله در مورد آزمون زبان انگلیسی دولینگو (DET : Duolingo English Test) توضیح میدم.

آزمون

آزمون دولینگو (DET : Duolingo English Test) یکی از آزمون های استاندارد برای سنجش سطح زبان انگلیسی افراده. در این آزمون چهار مهارت اصلی یعنی خواندن (Reading)، گوش کردن (Listening)، صحبت کردن (Speaking) و نوشتن (Writing) ارزیابی میشه. از اینجا میتونید دانشگاه هایی که مدرک دولینگو رو قبول میکنن، پیدا کنید.

اطلاعات کلی آزمون زبان انگلیسی دولینگو

1- تطبیقی (Adaptive) بودن آزمون دولینگو : سوالات این آزمون به پایه تکنولوژی انطباق پیش میره و انعطاف پذیره، یعنی تا جایی که جواب درستی به سوالات بدید، مدام دشوار تر میشن. سطح هر سوال به عملکرد خودتون در سوال قبلی بستگی داره‌. اگه سوالی رو اشتباه پاسخ بدید، سوال بعدی آسون تر خواهد بود. پس هرچقدر سطح زبان انگلیسیتون بالاتر باشه و سوالات سخت تری رو پاسخ بدید، نتیجه بهتری میگیرید.

2- هزینه کم در برابر سایر آزمون ها : در حاضر هزینه یک آزمون دولینگو ۵۹ دلار و هزینه دو آزمون ۹۸ دلاره. اگه تمایل داشته باشید نتیجه آزمون رو طی ۱۲ ساعت دریافت کنید ۴۰ دلار هزینه اضافی داره. (تعداد ارسال نتیجه آزمون به به دانشگاه هایی که اپلای میکنید نامحدوده و هزینه ای نداره).

3-دسترسی آسان: برگزاری این آزمون مرکز و زمان خاصی نداره. شما میتونید با استفاده از مرورگر کروم کامپیوتر شخصی،وبکم،بلندگو و میکروفون به صورت آنلاین و هر زمان که ترجیح میدید در این آزمون شرکت کنید.

4- آزمون سریع و نتیجه فوری :مدت زمان آزمون نهایتا یک ساعته و بین ۱۲ تا ۴۸ ساعت طول میکشه تا نتیجه رو دریافت کنید.

5- تعداد دفعاتی که میشه در آزمون دولینگو شرکت کرد : سه بار در ماهه. توی این لینک توضیح داده که اگه اینترنتتون قطع بشه یا.. چی میشه و به ازای هر بار پرداخت هزینه چند بار فرصت دارید.

6- مدت اعتبار مدرک این آزمون دو ساله (سایت دانشگاه رو هم حتما چک کنید).

ساختار آزمون دولینگو Duolingo

1- مقدمه سریع (Quick Setup)

مقدمه ای برای آشنایی با الزامات و قوانین آزمون که حدود ۱۰ دقیقه طول میکشه و بارم بندی نداره.

2- سوالات تطبیقی (Adaptive Test)

مجموعه ای از سوالات تطبیقی برای سنجش مهارت ۴ گانه زبان انگلیسی شماست. پاسخ دهی به این بخش حدود 25 دقیقه طول میکشه. با هر پاسخ درست به یک سوال، پنج نمره کسب میکنید و نمره منفی نداره. ترتیب سوالات تصادفیه به جز دو سوال آخر که نوشتاری و گفتاریه. پاسخ نوشتاری 50 تا 100 کلمه پاسخ گفتاری 30-90 ثانیه ست که با کلیک بر روی گزینه “Recording” صدای خودتون رو ضبط میکنید.

3- مصاحبه ویدیوئی و نمونه نگارش (Video Interview & Writing Sample)

این بخش از آزمون دولینگو دو تا قسمت داره : انجام یک مصاحبه ویدئویی و نوشتن یک نمونه نوشتاری یا رایتینگ. این ها همراه با نمره آزمون شما برای دانشگاه هایی که اپلای میکنید، ارسال میشن پس اهمیت بالایی دارن.

  • بخش اول : به صورت شفاهی به مدت ۱ تا ۳ دقیقه، در مورد یک موضوعی که بهتون میدن صحبت میکنید.
  • بخش دوم : در مدت زمان ۳ تا ۵ دقیقه پاسخ خودتون به یک موضوع انتخابی رو در قالب یک متن مینویسید.
آزمون

مدارک و شرایط لازم برای شرکت درآزمون دولینگو DET

  1. پاسپورت، گواهینامه رانندگی یا کارت شناسایی
  2. اتاق ساکت و نور خوب
  3. کامپیوتر، وب کم در قسمت فوقانی و مرکز مانیتور، بلندگو و میکروفون
  4. اینترنت قوی و بدون قطعی
  5. مرورگر مناسب Chrome یا Opera

از افزونه های اصلاح گرامر و غیره استفاده نکنید. با کسی صحبت نکنید، باید در اتاق تنها باشید. چشمان و گوش شما قابل مشاهده باشه که تقلب نکنید‌. هیچ وسیله ارتباطی یا نوت و.. نداشته باشید. به جز لپ تاپ و کیبورد نباید جایی رو نگاه کنید. بعد از تمام آزمون میتونید از صفحه کروم خارج شید و حین آزمون هرکار دیگه ای انجام بدید تقلب به حساب میاد. برای صرفه جویی در زمان و افزایش کیفیت کارتون قبل از انجام آزمون، مهارت تایپتون رو تقویت کنید.

منابع آزمون Duolingo

کتاب های زیادی برای تمرین هست مثل Practical English Usage. برای تمرین آزمون هم میتونید وارد وبسایت اصلی دولینگو بشید و آزمون آزمایشی رو انجام بدید. این آزمون کاملا رایگانه ولی مدت زمانش ۱۵ دقیقه کمتر از آزمون اصلیه و سطح پایین تری داره. تعداد دفعاتی که میتونید شرکت کنید هم نامحدوده.

نمره دهی آزمون دولینگو

نمره آزمون شامل یک نمره کلی از 10 تا 160 و چهار نمره فرعیه ( نمره 120 به بالا عالیه). همچنین از اینجا، میتونید مقایسه نمره آزمون دولینگو با سایر آزمون های زبان انگلیسی رو مطالعه کنید. نمونه کارنامه آزمون دولینگو هم به این شکله :

نمرات فرعی :

Literacy = Reading and Writing

Comprehension = Reading and Listening

Conversation = Speaking and Listening

Production = Writing and Speaking

این هم چند نمونه از سوالات آزمون Duolingo برای آشنایی بهتر شما با محیط آزمون ( برای دیدن هر تصویر روش کلیک کنید). همونطور که میبینید بالای هر سوال یه تایمر هست، پس نگران چک کردن زمان هم نباشید.


برای دیدن مطالب بیشتر در رابطه با اپلای تحصیلی آمریکا، وبسایت و کانال یوتیوب مارو حتما دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پیمایش به بالا