نکات خرید بلیط پرواز به آمریکا

سلام به همه دوستان. توی این مقاله در مورد نکات خرید بلیط پرواز به آمریکا توضیح میدم تا در زمینه زمان خرید بلیط، سایت خرید بلیط و سایر نکات مهم پرواز راهنماییتون کنم. تا انتهای مقاله با من همراه باشید.

زمان خرید بلیط پرواز به آمریکا

من توصیه میکنم بعد از مصاحبه سفارت؛ که ویزا درجا گرفتید و یا وارد دوره کلیرنس شدید؛ بلیط های پرواز به آمریکا رو چک بکنید. بعد از چک کردن بلیط ها و مقایسه صحیحشون، بلیطی که برای شما مناسب تره رو تهیه بکنید.

مثلا هر چه به ماه آگوست که شروع دوره تحصیلی خیلی از افراده، نزدیک میشیم، قیمت بلیط ها چند برابر میشه. پس بهتره که هر چه زودتر بلیط های پروزا به آمریکا در تاریخ مورد نظرتون رو بررسی بکنید.

اگه در دوره کلیرنس هستید هم باز ممکنه بلیطی رو پیدا بکنید که شرایط کنسلی و استرداد وجه خوبی داشته باشه و اگه احیانا ویزاتون ریجکت شد، مبلغ خوبی به شما استرداد بشه. در این حالت خرید بلیط پرواز به صرفه تر از صبر کردن برای نتیجه ویزا و خرید بلیطی با مبلغ چند برابر خواهد بود.

سایت های خرید بلیط پرواز به آمریکا

گوگل فلایت

برای خرید بلیط میتونید به سایت گوگل فلایت مراجعه کنید. پرداخت در این سایت از دو طریق خواهد بود. یا مستقیما به وب سایت ایرلاین برگزار کننده پروازی که انتخاب کردید منتقل میشید و تراکنش رو انجام میدید، یا میتونید مستقیما از طریق گوگل پرداخت کنید و اطلاعاتتون با حفظ امنیت در اختیار آژانس هواپیمایی مورد نظر قرار میگیره.

سایت های داخلی برای خرید بلیط به آمریکا

میتونید برای تهیه بلیط از وبسایت های داخلی استفاده کنید و پرداخت شما ریالی خواهد بود. در لیست زیر چند مورد از وبسایت های ایرانی رو قرار دادم:

خرید مستقیم از ایرلاین ها

برای خرید بلیط میتونید مستقیما از ایرلاین ها خرید کنید. مثل qatarairways یا Lufthansa. ممکنه بعضی از آفر ها و شرایط های خوبی که ایرلاین ها ارائه میدن رو در شرکت های واسطه خرید بلیط مشاهده نکنید. در ادامه شرایط و نکات خرید بلیط پرواز رو بیشتر توضیح میدم.

نکات خرید بلیط پرواز به آمریکا

Student Club

اگه ویزای تحصیلی گرفتید و به عنوان یک دانشجو وارد آمریکا میشید، میتونید بلیطی پیدا کنید که شامل آفر های student club باشه. این آفرها رو باید در تک تک ایرلاین ها بررسی و مقایسه کنید تا بهترین بلیط رو انتخاب کنید. اگه از شرکت های واسطه خرید کنید احتمالا این آفر‌ها رو ندارن.

به عنوان مثال ممکنه در میزان باری که میتونید ببرید شرایط خوبی برای دانشجویان وجود داشته باشه. و یا تخفیفی در نظر گرفته باشن. برای اثبات دانشجو بودنتون، باید در حساب کاربری که در سایت ایرلاین ایجاد میکنید، Student Registration Form رو پر بکنید و مدارک و اطلاعاتی که درخواست میکنن مثل اطلاعات i-20 رو وارد کنید.

محدودیت سنی و سایر شرایط ایرلاین ها برای student club

در ادامه روند تهیه بلیط از هر ایرلاین، شرایطی که هر ایرلاین داره مثل محدودیت سنی استفاده از student club و … رو در سایتش چک کنید.

مثلا در حال حاضر محدودیت سنی ایرلاین قطر بین 18 تا 30 سال هست.اگه واجد شرایط باشید و عضو Student Club ایرلاین قطر بشید، در سفر اول تا چهارم به ترتیب برای هر سفر ده، پانزده، بیست و دوباره بیست درصد تخفیف خواهید داشت. این شامل شما و همراه شما خواهد بود. همچنین در حال حاضر Wi-Fi داخلی حین پرواز در دسترسه. برای مطالعه شرایط کامل ایرلاین قطر برای دانشجویان این لینک رو مطالعه کنید که ببینید واجد شرایط هستید یا خیر و اگر واجد شرایط باشید چه امکانات دیگه ای رو دریافت خواهید کرد.


Connection Time

کانکشن تایم، به معنای فاصله زمانی بین ورود یک پرواز تا خروج پرواز دیگره. در واقع از این اصطلاح در پرواز‌هایی که مستقیم نیست و بین مسیر توقف داره استفاده میشه. مثلا برای سفر از ایران به آمریکا احتمالا اول به دبی، استانبول، دوحه، مسکو یا .. برید و از اونجا به آمریکا برید.

کانکشن تایم اول اهمیت زیادی نداره ولی خوبه که یکی دو ساعت باشه که اگر یه وقت پرواز اول تاخیر خورد، پرواز دوم رو از دست ندید. کانکشن تایم دوم بهتره حداقل 3-4 ساعت باشه. مخصوصا اگه به شهر اصلی خودتون نمیرید. مثلا دارید به اربانا شمپین میرید ولی پرواز شما اول به شیکاگو رفته. در این حالت کانکشن تایم اهمیت زیادی داره. چون وقتی به اولین فرودگاه در آمریکا میرسید؛ علاوه بر پروسه چک کردن مدارکتون، ممکن لازمه باشه که چمدون هاتون رو بررسی کنند یا شاید حتی مصاحبه مجدد بخوان! در نتیجه داشتن زمان کافی اینجا اهمیت داره. ویدیو من در این لینک رو حتما ببینید در مورد ورود به آمریکا کامل توضیح دادم.

کانکشن تایم طولانی

فراموش نکنید اگه زمان بین پرواز اول و دوم شما زیاد باشه، مثلا دو روز، ممکنه برای اون زمان و در کشوری که هستید نیاز به ویزا داشته باشید. ولی چند ساعت مشکلی ایجاد نمیکنه. قبل از تهیه بلیط حتما بررسی کنید.


کنسلی یا تاخیر پرواز

این نکته رو در نظر داشته باشید که اگه همه پرواز هاتون رو از یک ایرلاین گرفته باشید و کنسلی یا تاخیر پیش بیاد، خود ایرلاین پرواز جایگزین رو براتون قرار میده. اما اگر بلیط هارو جدا جدا بخرید، اونوقت اگر مشکلی برای پرواز اول پیش بیاد، ایرلاین تعهدی برای خسارت از دست دادن پرواز دوم نداره و به عهده ی خودتون خواهد بود!


بار و اضافه بار

قبل از خرید، پرواز ها رو از بابت چمدان و بار مجازی که دارند بررسی کنید که جریمه اضافه بار پرداخت نکنید. در نظر داشته باشید اضافه بار هم حد مجازی دارد که باید بررسی کنید. نمیتونید هر اضافه باری که دارید با خودتون ببرید. توضیحات من در ویدیویی که آخر این مطالب گذاشتم رو حتما ببینید. همچنین در خصوص چمدان و بار سفر توضیحات کامل رو در این لینک گذاشتم.


انتخاب صندلی پرواز Seat Selection

بعد از خرید بلیط، شماره هواپیمایی که گرفتید رو در ایرلاین مورد نظر بررسی کنید. ببینید هر صندلی کجا قرار گرفته تا بتونید صندلی بهتری رو متناسب با شرایط خودتون انتخاب کنید.

سایر نکات خرید بلیط پرواز به آمریکا

topcashback

روش کار سایت TopCashBack به این صورته که اگه شما از جایی که به این وبسایت متصله و به نوعی باهاش قرارداد داره خرید کنید، درصدی از مبلغ خریدی که داشتید به کیف پول شما در این سایت برمیگرده که میتونید وقتی به آمریکا رفتید و حساب بانکی ایجاد کردید برش دارید. در حال حاضر این سایت برای هواپیمایی قطر 2%، برای ترکیش 2.7% و امارات 1.2% بهتون کش بک میده. برای مثال اگر از طریق این سایت وارد سایت قطر ایرویز بشید و بلیط بخرید، فرض کنیم قیمت بلیط 1000 دلار باشه، 2درصدش که میشه معادل 20 دلار به عنوان کش بک در کیف پول شما خواهد نشست.
برای ثبت نام در سایت تاپ کش بک میتونید از لینک ریفرال من استفاده کنید و 10 دلار بونوس اضافه هم بگیرید:
https://www.topcashback.com/ref/mehran4900

برای درک بهتر این مطالب حتما ویدیو من رو هم ببینید:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پیمایش به بالا