بندهای ریجکتی ویزای آمریکا

سلام. من مهرانم و توی این مقاله، به طور کامل به بررسی بندها و دلایل ریجکتی ویزای آمریکا میپردازم. پس تا انتهای مقاله با من همراه باشید.

بندهای ریجکتی ویزای آمریکا

یکی از مهمترین چالش های ورود به آمریکا، اخذ ویزاست. اگه بدونید چه دلایلی برای ریجکت شدن درخواست ویزا وجود داره و انواع انواع بندهای ریجکتی ویزای آمریکا رو بشناسید، قطعا شانس بالاتری دارید و ممکنه بتونید از برخی از این عوامل جلوگیری کنید.

ریجکت شدن ویزا یعنی چی؟

ریجکت شدن ویزا به این معنیه که درخواست شما برای اخذ ویزا به طور کامل رد شده، در نتیجه شما واجد شرایط داشتن اجازه‌ی ورود به کشور مورد نظرتون نیستید.

بندهای ریجکتی ویزای آمریکا

در ادامه بندهای ریجکتی ویزای آمریکا و جزئیات هر کدوم رو توضیح میدم. فراموش نکنید بند 221 جی جزو بند های ریجکتی ویزای آمریکا نیست، بلکه رفیوزال هست.

اگه آفیسر تشخیص بده که درخواست شما نیاز به بررسی بیشتر داره، نقصی در مدارکی که ارائه دادید پیدا کنه و یا به هر دلیلی تشخیص بده که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدارک شما، باید از سازمان های دیگه استعلام بگیره؛ درخواست شما رو تحت بند 221 جی رد میکنه و وارد پروسه کلیرنس ویزای آمریکا و Administrative Processing یا AP میشید.

توی این لینک به طور کامل در مورد کلیرنس ویزای آمریکا و بند 221G توضیح دادم. پیشنهاد میکنم حتما مطالعه اش کنید تا تفاوت ریفیوزال بند 221 جی و بندهای ریجکتی ویزای آمریکا (که در ادامه توضیحشون میدم) رو، بهتر متوجه بشید.

بند 212

ریجکت شدن با بند 212، به این دلیل اتفاق میفته که آفیسر تشخیص بده، رشته شما مهم و حساسه و ممکنه شما اطلاعات و علمی که به دست میارید رو به کشور خودتون برگردونید و ازش استفاده امنیتی کنید. مثلا ممکنه فیلد تحقیقاتی شما در مورد در مورد آلیاژ های پرکاربرد در صنایع نظامی باشه و اگه این اطلاعات رو به کشور خودتون ببرید، در صنایع موشکی به کشور شما کمک کنه.

بند 306

قوانین مهاجرتی آمریکا، برخی از سازمان ها رو اسپانسر تروریسم تعریف کرده. مثلا طبق گفته Department of State، سپاه پاسداران یکی از این ارگان هاست. مثلا اگه سوابق کاری در سپاه دارید یا اگه دوره خدمت آقایان در سپاه گذرانده شده، متاسفانه طبق بند 306 به احتمال خیلی زیاد ریجکت خواهید شد.

بند 501

این بند برای کسانی هست که سوابق کاری یا پژوهشی در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش ایران دارند. با توجه به تحریم های موجود متاسفانه این بند بسیار سفت و سختی هست. اگه در مورد هر موضوع مرتبط با این صنایع مقاله ای دارید یا سوابق کاری مرتبط در این سازمان ها دارید، متاسفانه با احتمال 99 درصد با بند 501، ریجکت خواهید شد.

بند 214 (سوشال تای)

این بند بر خلاف سه بند دیگر، بند ساده ایه. اسم این بند سوشال تای هست. توی این ویدیو در مورد سوشال تای به طور کامل توضیح دادم. سوشال تای یعنی شما نسبت به کشور مبدا خودتون کشش دارید و بعد از تحصیل حتما برمیگردید و هدفتون مهاجرت دائم به آمریکا نیست. باید سعی کنید با توضیحات خودتون، این احساس رو در آفیسر ایجاد کنید.

علاوه بر این، طبق بند 214، ممکنه به هر دلیلی، آفیسر حس کنه شما واجد شرایط دریافت ویزا نیستید. دلایل مختلفی برای این بند وجود داره، ولی این موارد هیچ جا به صورت مکتوب و کامل بیان نشده. تعدادی از این دلایل میتونه این ها باشه:

  • تمکن مالی مناسب ندارید (حدود 20 درصد بیشتر از مبلغی که در آی بیست شما درج شده)
  • به زبان انگلیسی مسلط نیستید و نمیتونید پاسخ سوالات آفیسر رو بدید
  • تعداد اقوام زیادی در آمریکا دارید
  • مدارکتون ناقص هست
  • و …

دلیلی اصلی ریجکت شدن به دلیل بند 214 رو نمیشه به طور دقیق متوجه شد. ممکنه هر دلیلی وجود داشته باشه که آفیسر تشخیص بده که متاسفانه شما اون روز، صلاحیت اخذ ویزا رو ندارید و نباید وارد آمریکا بشید.


اگه به هر دلیلی ریجکت شدید، ویدیو یوتیوب من در مورد اقدامات بعد از ریجکتی ویزای آمریکا رو از دست ندید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بندهای ریجکتی ویزای آمریکا ویدیو زیر رو حتما ببینید:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پیمایش به بالا