روز مصاحبه سفارت

سلام به همه دوستان. من مهرانم و توی این مقاله در مورد روز مصاحبه سفارت و نکاتی که در خصوص مصاحبه ویزا باید بدونید، راهنماییتون میکنم. تا انتهای مقاله با من همراه باشید.

روز مصاحبه سفارت آمریکا

مصاحبه ویزا چیست؟

همونطور که در مقالات قبلی ویزای آمریکا توضیح دادم، برای اخذ ویزای تحصیلی، ویزای همراه یا ویزای توریستی، باید وقت سفارت بگیرید و با همراه داشتن مدارک مورد نیاز سفارت برای مصاحبه به یکی از سفارت های آمریکا در ارمنستان، دبی یا آنکارا مراجعه کنید. در جدول زیر لینک سفارت هارو براتون قرار دادم:

سفارت آمریکا در ارمنستانhttps://ais.usvisa-info.com/en-am/niv/users/sign_in
سفارت آمریکا در دبیhttps://ais.usvisa-info.com/en-ae/niv/users/sign_in
سفارت آمریکا در آنکاراhttps://ais.usvisa-info.com/en-tr/niv/users/sign_in

این مقاله در مورد نکات روز مصاحبه سفارته. پیشنهاد میکنم قبلش حتما مقاله ویزای تحصیلی و مدارک مورد نیاز برای سفارت رو مطالعه کنید یا ویدیو یوتیوب من در این خصوص رو ببینید تا اول با پروسه وقت گرفتن و رفتن به سفارت بیشتر آشنا بشید. برای تکمیل اطلاعات خودتون حتما ادامه مطلب رو مطالعه کنید.

زمان پرواز قبل از روز مصاحبه سفارت

برای مراجعه به سفارت، سعی کنید برنامه پروازتون طوری تنظیم شه، که اگه به هر دلیل اتفاقی افتاد بتونید خودتون رو به سفارت برسونید. به عنوان مثال اگه روز چهارشنبه وقت سفارت دارید، روز دوشنبه برسید. شاید یک روز اقامت بیشتر، براتون هزینه اضافه تر داشته باشه ولی با این کار اتفاقات پیش بینی نشده رو میتونید جبران کنید و به موقع به سفارت برسید. همچنین به کاهش استرستون هم کمک میکنه.

مراحل ورود به سفارت برای مصاحبه ویزا

ورودی اولیه

معمولا سفارت ها یه ساختمون اصلی دارن و یه محوطه. که قدم اول گذر از ورودی اولیه و در واقع ورود به محوطه ست. برای این کار سعی کنید ترافیک رو در نظر بگیرید و حداقل یک ساعت زودتر از نوبتتون به سفارت مراجعه کنید.

وقتی رسیدید، وارد صف اولیه بیرون سفارت بشید. در قسمت ورودی سفارت اسم و نوبت شمارو با وقت های ثبت شده چک میکنن و اگه درست بود وارد میشید. اگه خیلی زودتر برید باید صبر کنید تا نزدیک به زمان نوبتتون بشه. بنابراین همون حدود یک ساعت زودتر، کافیه.

ورود به ساختمان اصلی سفارت

بعد از ورود به محوطه باید برید و وارد ساختمان اصلی بشید. قبل از ورود بازرسی بدنی انجام میشه. گوشی موبایل و وسایلتون رو باید تحویل بدید. بعضی سفارت ها قبول میکنن گوشی و کیفتون رو تحویل بدید، بعضی جاها قبول نمیکنن اصلا ببرید تو و مجبور میشید بیرون بذارید یا ببرید بدید سوپر مارکتی کافه ای جایی براتون نگه دارن! بنابراین سعی کنید وسایل زیاد و گرون قیمتی به جز مدارک مورد نیاز همراهتون نباشه.

دریافت مدارک

بعد از ورود به ساختمان اصلی سفارت، مدارک مورد نیاز برای روز مصاحبه سفارت که همراهتون هست، دریافت میشه. فرم I-20، پرینت تائیدیه فرم DS-۱۶۰، رسید پرداخت SEVIS Fee، پاسپورت، یک قطعه عکس و … باید همراهتون باشه. برای دیدن مدارک کامل ویدیو یوتیوب مدارک لازم برای ویزای دانشجویی رو حتما بببینید.

یادتون نره مدارکی که ارائه میدید به طور معمولی مرتب باشه. این باعث میشه هم کارتون زودتر انجام شه هم استرس نگیرید.. بعد از دریافت مدارکتون و تهیه پوشه مدارک، باید با نوبتی که بهتون میدن منتظر بمونید.

انگشت نگاری

در حین اینکه برای مصاحبه منتظر هستید، باید پروسه انگشت نگاری رو انجام بدید. بعد از انجام انگشت نگاری، احتمالا مجدد روی صندلیتون منتظر میمونید تا نوبتتون بشه.

مصاحبه ویزا با آفیسر

در نهایت وقتی نوبتتون شد، برای مصاحبه با آفیسر به باجه مراجعه میکنید. مدارک شما پیش آفیسر هست و ممکنه مدارک دیگه هم ازتون بخواد. از مدارکی که همراه خودتون دارید، هرچی نیاز بود ارائه میدید.

مصاحبه ممکنه خیلی کوتاه باشه مثلا 3-4 دقیقه یا طولانی تر. بستگی به سوالاتی داره که آفیسر ازتون میپرسه. توی این لینک، سوالات روز مصاحبه سفارت آمریکا رو کاملا مفهومی (و نه حفظی) توضیح دادم. حتما مطالعه اش کنید.

بعد از مصاحبه ممکنه ویزا درجا یا ریجکت درجا بشید، یا اغلب شما احتمالا وارد دوره کلیرنس (بند 221g) میشید. توی این لینک در مورد کلیرنس ویزای آمریکا توضیح دادم. اگر متاسفانه ریجکت شدید، این ویدیو رو ببینید و حتما نکات مهمی که گفتم رو برای مصاحبه ی بعدیتون رعایت کنید.

نکات روز مصاحبه سفارت

به طور کلی، یک سری نکات هست که رعایت کردنشون تاثیر مثبتی بر ویزا گرفتن شما میذاره:

  1. اولین و مهمترین نکته ای که نباید فراموش کنید، اینه که فقط بخشی از این پروسه به عملکرد شما مربوطه و بخش دیگه دست شما نیست. تلاشتون رو برای قسمتی که بستگی به خودتون داره انجام بدید. این باعث میشه سردرگمی و اضطراب کمتری هم داشته باشید.
  2. سعی کنید به مدارکی که دارید، تسلط کافی داشته باشید. چه به محتوای مدارکتون چه به تاریخ ها. مثلا اگه آفیسر ازتون سوالی میپرسه که داخل مدارک هست، قطعا داره شمارو میسنجه. نباید با تردید جواب بدید. باید ثابت کنید که تسلط کافی دارید.
  3. از لحاظ ظاهری و پوشش سعی کنید فقط تمیز و مرتب باشید. به شایعات و افسانه های ویزای آمریکا توجه نکنید و به خودتون استرس ندید.
  4. به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید! قطعا باید بتونید به درستی صحبت کنید و با آفیسر ارتباط بگیرید. اگه اینجا نتونید جواب سوالات ساده رو بدید، قطعا از نظر آفیسر گزینه مناسبی برای تحصیل در آمریکا نخواهید بود. البته این مورد برای اپلیکنت اصلی مهم (اف 1 یا جی 1) هست، همراهان میتونن فارسی صحبت کنن.
  5. جواب سوالات آفیسر رو خیلی طولانی و کش دار ندید. مسلط و با اعتماد به نفس جواب کافی رو ارائه بدید. اگه بیشتر از چیزی که باید صحبت کنید، ممکنه نتونید جواب سوال اصلی رو بدید یا از صحبت هاتون سوالات دیگه ای مطرح شه که به نفع شما نباشه و از هدف اصلی دورتون کنه.
  6. همونطور که میدونید ویزای تحصیلی غیر مهاجرتیه. دلیل خوبی ارائه بدید که ثابت کنه برای تحصیل و افزایش دانش خودتون به دانشگاه های خوب آمریکا میرید و بعد از تحصیل باید برای انجام کاری و هدفی حتما به ایران برگردید.

برای کسب اطلاعات بیشتر ویدیو یوتیوب من رو هم حتما ببینید:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پیمایش به بالا