سوالات مصاحبه سفارت آمریکا برای ویزای تحصیلی

سلام به همه دوستان عزیز. من مهرانم و توی این مقاله قصد دارم در مورد سوالات مصاحبه سفارت آمریکا جهت اخذ ویزای تحصیلی آمریکا صحبت کنم. تا انتهای مقاله همراه من باشید.

سوالات مصاحبه سفارت آمریکا

همونطور که در مقاله های مربوط به اپلای آمریکا و ویزای آمریکا توضیح دادم؛ بعد از اپلای کردن و اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های آمریکا، نوبت به اخذ ویزا میرسه. ویزای تحصیلی به شما اجازه‌ی تحصیل در کشور به عنوان یک دانشجوی قانونی رو میده. برای اخذ این ویزا، باید تمام مراحل اخذ ویزای تحصیلی رو طی بکنید تا بتونید وقت سفارت بگیرید. برای دیدن مدارکی که روز مصاحبه سفارت باید همراهتون باشه، حتما این لینک رو مطالعه کنید. همچنین پلی لیست “ویزای آمریکا” در کانال یوتیوب هم میتونه خیلی کمکتون کنه.

من توی این مقاله، فقط در مورد سوالات مصاحبه سفارت آمریکا برای ویزای تحصیلی صحبت میکنم.

سوالات مصاحبه سفارت آمریکا

برای کاهش استرس شما در روز مصاحبه سفارت آمریکا و تسلط بیشتر به پاسخ سوالات، بهتره که سوالات مصاحبه سفارت آمریکا رو به سه دسته تقسیم کنیم. من سعی میکنم به طور کلی توضیح بدم که مجبور به حفظ کردن سوالات نشید. البته توجه کنید که لزوما ترتیب سوالات به صورت زیر نخواهد بود و ممکنه که آفیسر یهو شروع به پرسیدن سوال از آینده کنه!

زمان گذشته

تعدادی از سوالاتی که ممکنه ازتون برای اخذ ویزای تحصیلی بپرسن مربوط به گذشته شما خواهد بود. مثلا به طور کلی چه تحصیلات و سوابق کاری ای داشتید؛ در دوره کارشناسی یا .. چه کارهایی انجام دادید؛ سوالات در مورد رشته، پروژه ها، پایان نامه و مقالات شما و یا کجا مشغول به کار بودید و چه کاری انجام میدادید.

ممکنه سوالات رو به هر طریقی ازتون بپرسن. پس اینکه از قبل به پاسخ دادن به هرگونه سوالی درباره سوابق خودتون، محل کارتون، دانشگاهتون، رشته تون و غیره تسلط داشته باشید، نتیجه بهتری در پیش خواهد داشت. میتونید این تمرین رو با یک نفر انجام بدید. یک سری سوالات تهیه بشه و به همشون پاسخ بدید. در انتها خودتون هم میتونید میزان تسلطتون رو بسنجید و اگه نیاز میبینید براش بیشتر تمرین کنید.

از آقایان در مورد وضعیت سربازی یا محل خدمتشون هم سوال خواهد شد.

در مورد اینکه تا به حال مهاجرت داشتید یا خیر هم احتمال داره ازتون سوال بپرسند. در نظر داشته باشید که نوع ویزای تحصیلی، غیر مهاجرتی هست. قبل از مراجعه به سفارت حتما در مورد ویزای تحصیلی اطلاعات کامل رو داشته باشید.

درباره سوابق سفرهای شما حتی سفر های تفریحی ممکنه سوال بپرسن که کجا رفتید و کی رفتید.

زمان حال

بعد از سوالاتی که در مورد سوابق تحصیلی و کاری شما داشتن، احتمالا نوبت میرسه به سوالات در مورد زمان حال و وضعیت کنونی شما. مثلا الان کجا مشغول هستید؛ گپ تحصیلی داشتید و اگه داشتید چیکار میکردید و یا در مورد زمانی که داشتید برای اپلای کردن یا زبان خوندن میگذروندید، سوال میپرسن.

در مورد خانواده تون، اینکه الان مشغول به چه کاری هستن یا اگه خواهر یا برادری دارید که در آمریکا مشغول به تحصیل یا کاره ممکنه سوال بپرسن. درباره اقوامی که ممکنه در آمریکا داشته باشید هم احتمالا سوال میپرسن.

در خصوص ازدواج شما، مخصوصا اگه تازه اتفاق افتاده باشه قطعا سوالاتی میپرسن مثلا اینکه چطور با هم آشنا شدید.

سوالاتی در مورد اهداف شما از ادامه تحصیل؛ چرا آمریکا رو انتخاب کردید؛ چرا ایران ادامه تحصیل نمیدید ؛ چرا یه کشور دیگه درس نمیخونید؛ چرا این دانشگاه؛ چرا این استاد؛ تحقیقات استاد مورد نظرتون در مورد چیه و کلیه سوالاتی که مربوط به انتخاب شما باشه. در مورد اینکه چه کشور ها و دانشگاه هایی هم اپلای کردید ممکنه ازتون سوال بپرسن.

زمان آینده

ممکنه ازتون هر نوع سوالی که مربوط به برنامه و اهداف کوتاه مدت و بلند مدت شما بشه بپرسن. مثلا استادی پلن شما چیه؛ توضیح درباره ریسرچ پلنتون؛ بعد از تحصیل چه برنامه ای دارید و برنامه بلند مدت شما چیه.

ممکنه در مورد اینکه چطور از پس هزینه هاتون برمیاید هم سوال بشه ازتون. مخصوصا اگه فول فاند نباشید. یا ممکنه احتمال قطع شدن فاند رو در نظر بگیرن و ازتون بپرسن چطور اوضاع رو مدیریت میکنید.


در مجموع باید سعی کنید برای تمامی سوالات مصاحبه سفارت آمریکا جهت اخذ ویزای تحصیلی از قبل آماده باشید. برای دیدن اطلاعات بیشتر ویدیو زیر رو هم حتما ببینید:

ممکنه براتون سوال پیش بیاد که کدوم سفارت بهتره ؟ من در خصوص این موضوع یک ویدیو تهیه کردم که پیشنهاد میکنم از دستش ندید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پیمایش به بالا