ویزای همراه آمریکا

سلام به دوستان عزیز. توی این مقاله در مورد ویزای آمریکا برای همراهان دانشجو که به بستگان درجه یک یعنی همسر و فرزندان تعلق میگیره، توضیح میدم. تا انتهای مقاله با من همراه باشید.

ویزای آمریکا برای همراهان

ویزای همراه آمریکا چیست؟

همسر و فرزندانشون کسانی که با هدف تحصیل از یکی از دانشگاه های آمریکا پذیرش میگیرن و ویزای F1 یا J1 دارن، میتونن با هدف همراهی، ویزای همراه F2 یا J2 دریافت کنند.

چه کسانی واجد شرایط دریافت ویزای F2 یا J2 هستند ؟

همسر قانونی و فرزندان دانشجو میتونن ویزای همراه رو دریافت کنن. محدودیت سنی فرزندان برای اخذ ویزای همراه 21 ساله و باید مجرد باشن. همچنین نوع ویزای F2 و J2 غیر مهاجرتیه یعنی برای کسانی صادر میشه که قصد مهاجرت ندارن و فقط حین تحصیل دانشجو رو همراهی میکنن.

مراحل دریافت ویزای همراه آمریکا چیست ؟

1- پر کردن فرم DS-160

فرم DS-160 یه فرم الکترونیکی برای درخواست ویزای آمریکاست. این فرم رو به ازای هر نفر از طریق این لینک و به صورت آنلاین پر میکنید. برای پر کردن فرم دی اس به پاسپورت و عکس دیجیتال مناسب (عکس تمام‌رخ، رنگی و در پس‌زمینه‌ سفید) احتیاج دارید. حین پر کردن فرم باید نوع ویزای همراهان دانشجو رو F2 / J2 انتخاب کنید. اگه ویزای دانشجو F1 باشه ویزای همراهانش F2 میشه و اگه ویزای دانشجو J1 باشه ویزای همراهانش J2 میشه. بعد از تکمیل کردن فرم و سابمیت کردنش، یه DS Number دارید که برای ساخت اکانت سفارت در مرحله بعد بهش احتیاج پیدا میکنید.

توی این ویدیو من راهنمای کاملی از پر کردن فرم DS-160 رو برای شما قرار دادم:

2- ساخت اکانت در سایت سفارت آمریکا

برای ساخت اکانت سفارت به یکی از سه لینک زیر مراجعه میکنید (به انتخاب خودتون) و اکانت میسازید :

3 و 4- پرداخت هزینه سفارت و وقت گرفتن

اگه قصد دارید وقت گروهی برای دانشجو و همراهان بگیرید، داخل اکانت سفارت دانشجو، در قسمت Add Dependent Applicant مشخصات همراهان رو وارد کنید. هزینه قابل پرداخت سفارت هم به ازای هر نفر 185 دلاره. این تنها هزینه ایه که باید پرداخت کنید و نیازی به پرداخت SEVIS Fee برای همراهان ندارید. اگه وقت گروهی برای دانشجو و همراهان یا فقط همراهان بگیرید که یک جا هزینه رو پرداخت میکنید. اگه جدا جدا برای هر همراه اکانت بسازید، هزینه هر نفر رو جداگونه پرداخت میکنید و وقت میگیرید. مزیت وقت گروهی اینه که یه زمان میشه ولی در اکانت های جدا ممکنه پیدا کردن وقت نزدیک به هم سخت باشه.

5- مصاحبه سفارت

بعد از وقت گرفتن، باید برای مصاحبه به سفارت آمریکا مراجعه کنید. مصاحبه سفارت همراهان دانشجو نمیتونه زودتر از زمان مصاحبه خود دانشجو باشه. دانشجو و همراهانش میتونن باهم یک وقت سفارت گروهی در یک زمان بگیرن، یا میتونن بعد از وقت سفارت دانشجو، زمانی رو تعیین کنن و به سفارت مراجعه کنن.

آیا سطح زبان انگلیسی همراهان دانشجو برای مصاحبه سفارت مهمه؟

خیر. لازم نیست انگلیسی بلد باشن چون هدفشون تحصیل و پژوهش نیست.هدفشون فقط همراهیه.

مدارک لازم برای ویزای همراه آمریکا چیست ؟

برای اطلاع از مدارک مورد نیاز ویزای همراه حتما این لینک رو مطالعه کنید.

ویدیو زیر رو هم حتما ببینید. در این ویدیو، در مورد ویزای آمریکا برای همراهان دانشجو به طور کامل توضیح دادم:

برای دیدن لیست کامل ویدیو های ویزای دانشجویی آمریکا حتما به پلی لیست ویزای آمریکا در کانال یوتیوب مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پیمایش به بالا